Datuk Seri Dr. Rais Yatim saman Blogger




Sebagai seorang Blogger apabila mendengar berita saman menyaman keatas Blogger ni, terasa sedikit tempiasnya. Mana tidaknya, ia menjejaskan nama baik Blogger yang lain seperti stylobrader. Tulah. ada ke patut tulis perkara-perkara yang tidak tentu betul atau tidak. Bila kena saman tanggung la sendiri.

Sidang akhbar

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim mengemukakan saman terhadap Blogger @ penulis blog, Abdul Mutalib Mohamed Daud yang didakwa menyiarkan empat artikel memfitnahnya, Januari lalu.

Beliau memfailkan writ saman dan pernyataan tuntutan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di Kompleks Mahkamah di sini, pada 10 Februari lalu melalui firma guaman Tetuan Shahabudin & Rozima. 

Dalam pernyataan tuntutannya, Rais berkata Abdul Mutalib selaku defendan menerbitkan empat artikel berkenaan dalam blog di laman web ‘Sabahkini-Reveal The Truth Prevail The Faith’ yang disertai gambarnya pada 1, 3, 5 dan 7 Januari lalu. 

Difahamkan bahawa, keempat-empat artikel itu yang berunsur fitnah. 

Petikan dari Twitter DSURais Yatim



 
  DSU Dr. Rais Yatim


p/s: jangan plak saman Stylobrader ok!.hehe

 

2 comments:

  1. Berita bile punya ni bro..tak jumpa pun kat bharian?

    ce try cek sini:
    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Raismenangsamaterhadappenulisblog/Article

    http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0705&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

    Mutalib ni pun ada dengar juga, kes sama jg..mungkin rais saman kedua-duanya skali.~~~

    ReplyDelete
  2. Pagi ni jenguk sabahkini.net dan jumpa ni...

    http://sabahkini.net/index.php?option=com_content&view=article&id=7707:rais-menang-saman-fitnah&catid=36:wilayah&Itemid=37

    ReplyDelete