WhatsApp & Facebook (What’s Up With WhatsApp? Facebook Might Want To Buy It, That’s What)

WhatsApp & Facebook apa sudah jadi?



WhatsApp & Facebook

Update: WhatsApp masih tidak bertindak balas secara terus tetapi memberitahu  ALLthingD yang berikut ... " Artikel TechCrunch adalah khabar angin dan tidak faktual tepat. Kami tidak mempunyai maklumat yang lebih untuk berkongsi pada masa ini. "

ATD melaporkan bahawa FB telah cuba untuk memperoleh WhatsApp pada masa lalu, dan menambah bahawa Google mempunyai juga.

Cerita di sini, kita berfikir, tidak begitu banyak bahawa perbincangan pengambilalihan akan melalui ( tidak mungkin sekarang diberikan seperti di keinginan pengasas ' untuk membina berdiri, iklan percuma , perniagaan) tetapi, jika khabar angin adalah benar, mengapa Zuckerberg telah memikat aplikasi mesej popular di tempat pertama .

Apa yang cukup pelik , kerana selepas ini, kita juga mendengar khabar angin bahawa WhatsApp kini mengkaji pengambilalihan bakat tersendiri.

Seperti biasa , kami akan memberikan maklumat terkini.

WhatsApp , aplikasi pemesejan mudah alih yang berbilang platform yang telah menjadi salah satu kisah kejayaan melarikan diri untuk iklan-percuma , dibayar perkhidmatan , telah mengadakan perbincangan untuk diambil alih oleh Facebook, menurut sumber-sumber .

Kami masih menggali di atas garis masa ceramah , potensi harga dan butiran lain. Tetapi sebagai mudah alih menjadi medan pertempuran yang paling berdarah dalam permainan Internet daripada pelamin , anda boleh melihat bagaimana apa-apa perjanjian boleh masuk akal.

Sebagai permulaan, ia akan menjadi satu lagi cara untuk Facebook untuk terus melanjutkan titik sentuh dengan pengguna mudah alih. Mark Zuckerberg menegaskan , sempena mencapai 1 bilion pengguna aktif bulanan di Facebook, mudah alih yang akan menjadi penting untuk Facebook mencapai " seterusnya bilion."

"Perkara besar yang jelas akan menjadi mudah alih," Zuckerberg memberitahu BusinessWeek. "Ada 5 bilion orang di dunia ini yang mempunyai telefon . "

WhatsApp juga mempunyai jejak yang sesuai dengan tumpuan Facebook di pasaran / baru muncul antarabangsa: Aplikasi mesej mempunyai pengguna di lebih seratus negara yang meliputi 750 rangkaian mudah alih, pada IOS , Android , BlackBerry , Nokia S40 , Symbian dan platform Windows Phone.

Permulaan ini juga mempunyai skala yang boleh dibuktikan . Kami pernah mendengar syarikat itu mempunyai sesuatu seperti berpuluh-puluh juta pengguna aktif setiap hari di seluruh dunia dan para pengguna menggunakan WhatsApp untuk menghantar mesej kepada keluarga dan rakan-rakan. Setiap minit pengguna menghabiskan pada WhatsApp mungkin dengan mengorbankan satu minit dibelanjakan untuk Facebook. :)

Pada akhir bulan Oktober 2011, apabila Whatsapp dikemaskini nombor penggunaannya , ia mengumumkan bahawa ia telah berkhidmat 1 bilion mesej setiap hari - "Hanya berapa banyak 1 bilion mesej? Itulah 41666667 mesej satu jam, 694444 mesej satu minit, dan 11.574 mesej kedua, " syarikat itu telah menulis kemudian .

Pada bulan Ogos 2012, jumlah itu telah berkembang sepuluh kali ganda kepada 10 bilion mesej setiap hari, 4 bilion ke negara ini dan 6 bilion keluar (kerana mereka pergi ke lebih daripada satu penerima ). Aplikasi , yang dibina di atas Erlang , mempunyai potensi dan cita-cita untuk berkembang lebih dan mahu menyediakan "sistem pesanan mudah alih yang besar untuk pasaran global , tidak kira telefon bimbit anda. "

Ia kini sedang mencari penterjemah dalam Bahasa Arab, Denmark, Belanda, Farsi , Filipina, Finland, Perancis , Jerman, Ibrani , Bahasa Hindi, Bahasa Hungary , Indonesia, Itali , Jepun, Korea , Bahasa Melayu, Bahasa Norway, Bahasa Poland, Bahasa Portugis ( Brazil), Rusia, Cina , Sepanyol, Sweden , Thai, Cina , Turki, Urdu, "dan banyak lagi bahasa. "

Tidak seperti Facebook, WhatsApp adalah aplikasi berbayar . Dan jelas, yang, iklan-percuma perkhidmatan yang dibayar adalah pengembangan model perniagaan Facebook di luar pengiklanan. Kami telah melihat Facebook melancarkan satu lagi perkhidmatan yang mempelbagaikan ia - Hadiah - dan kesan positif yang mempunyai dengan para pelabur.




Dan, seperti aplikasi yang dibayar, WhatsApp baik-baik : Ia kini aplikasi dibayar No 2 di App Store Apple (versi AS), di mana ia dijual pada harga $ 0.99. (Walaupun terdapat sering jualan ke atas aplikasi di mana ia mendapat diskaun atau diberikan . ) Pada Main kedai Android Google, ia adalah percuma untuk tahun pertama, dan kemudian $ 0.99 setiap tahun selepas itu. Google menunjukkan bahawa apl Android mempunyai antara 100 juta dan 500 juta pemasangan setakat ini.

Ironinya, mengingkari jelas WhatsApp ini pengiklanan sebagai sumber pendapatan juga boleh memberi kelebihan dalam rundingan pengambilalihan. Facebook telah menghadapi tindak balas yang ketara ke atas berapa banyak pengiklanan telah menjadi lebih ketara dan ( ada orang yang mengatakan ) mengganggu kerana ia cuba stim hasil yang bermakna.

Mempunyai bebas iklan , ciri dibayar sebagai sebahagian dari portfolio boleh menjadi cara untuk Facebook untuk menjawab atau mengurangkan beberapa kritikan di Wall Street. WhatsApp adalah perniagaan global dengan ramai pengguna aktif, model perniagaan yang jelas, dan momentum yang kuat. Jadi di sana.

Dan masih, hari ini, model perniagaan kedua-dua syarikat-syarikat boleh tidak lebih berbeza.

"Pengiklanan bukan sahaja gangguan estetika, penghinaan kepada kebijaksanaan anda dan gangguan anda bersama mereka ," WhatsApp pengasas Jan Koum menulis dalam blog post awal tahun ini.

" Pada tiap-tiap syarikat yang menjual iklan, sebahagian besar daripada pasukan kejuruteraan mereka membelanjakan mereka perlombongan data hari penalaan , menulis kod yang lebih baik untuk mengumpul semua data peribadi anda , menaik taraf pelayan yang memegang semua data dan memastikan itu semua dibalak dan dikumpulkan dan dihiris dan dibungkus dan dihantar keluar ... Dan pada akhir hari hasil daripada itu semua adalah banner pengiklanan sedikit berbeza dalam pelayar anda atau pada skrin mudah alih anda. Ingat, apabila pengiklanan terlibat anda pengguna adalah produk. "[ Penekanan Koum ini . ]

Dan ini adalah hanya salah satu sebab mengapa pengambilalihan WhatsApp / Facebook akan menjadi kejutan . Pada masa yang lain , Koum telah ramai mengenai kebencian beliau untuk startups yang menjual keluar dengan cepat . " Sangat setuju dengan Vinod Khosla, " tulis beliau dalam bulan Julai. "Orang ramai syarikat bermula untuk dijual cepat adalah kehinaan kepada lembah. " (Dia juga , btw , berkata bahawa mendapatkan pada TC tidak perlu menjadi matlamat itu sendiri. Terlalu benar. )

Tidak jelas sama ada kenyataan-kenyataan seperti ini menterjemahkan ke dalam perjanjian - pemutus dengan Facebook, atau sama ada mana-mana pihak akan mendapat dibeli , adalah perjanjian untuk berlaku.

Tetapi terdapat beberapa terperinci lain untuk cerita ini yang memberikan lapisan tambahan faedah: Dua pengasas, Koum dan Brian Acton, mula-mula bekerja bersama-sama di Yahoo. Ia adalah di mana mereka membangunkan mereka tidak suka model perniagaan berasaskan pengiklanan .

Yahoo berlaku dalam minda yang memperoleh, dan telah menunjukkan minat dalam mudah alih secara khusus. ( Kebetulan , Yahoo kini sedang menyusun semula perkhidmatan pesanannya. )

Pembangunan perniagaan kepala WhatsApp ini , Neeraj Arora , datang ke WhatsApp daripada Google , di mana beliau adalah seorang ahli kanan dalam pasukan pembangunan korporat. Menurut profil LinkedIn , dia "yang diketuai pengambilalihan dan pelaburan strategik di seluruh produk dan geografi. " Urus niaga baru-baru ini di Google termasuk pengambilalihan Zagat , Dailydeal.de , Slaid , Picnik , Cleversense , PittPatt dan Talkbin .

Dan Acton sendiri nampaknya telah nada ke Facebook sebelum - mungkin kerja, mungkin dengan produk lain , mungkin dengan idea ini.

"Facebook menolak. Ia adalah satu peluang yang baik untuk menyambung dengan beberapa orang yang hebat. Melihat ke hadapan untuk pengembaraan seterusnya hidup, "tulis beliau dalam bulan Ogos 2009 , tahun yang sama mereka mendirikan WhatsApp, yang disokong oleh Sequoia.

Tweet paling terkini Acton adalah pada 13 Januari 2012 ( tidak, dia bukan Xibili yang aktif) , hari yang penting bagi WhatsApp mendapat ditarik dari App Store ( dipulihkan empat hari kemudian). Tweet itu " WhatsApp . "

Nota: Kami telah sampai kepada kedua-dua Facebook dan pengasas WhatsApp melalui e-mel tetapi kita tidak pernah mendengar kembali . Kami akan mengemaskini post ini dengan maklumat lanjut secepat mungkin apabila kita lakukan.

1 comment:

  1. DAPATKAN SEBUT HARGA PERCUMA DENGAN MENGIKUT
    LANGKAH-LANGKAH YANG TERTERA


    @Anda juga boleh SMS/WhatsApp



    HANTAR KE --> 012 205 5149 / 013 591 7415

    http://roadtaxmyeg4u.blogspot.com/p/contact-us.html

    ReplyDelete