Dah jadi trend lelaki pakai cekak rambut








Cekak Rambut


Ramai dikalangan kita sering menganggap bahawa pemakaian cekak rambut di kepala adalah lebih tertumpu kepada perempuan sahaja. Natijahnya, pada zaman sekarang lelaki jugak tidak terkecuali menggunakan kemudahan ini untuk keselesaan mereka sehari-hari. Ada jugak mengatakan bahawa, memakai cekak adalah menyerupai perempuan sama sekali. Dalam Islam ada mengatakan, segala perlakuan yg menyerupai perempuan adalah haram. Tetapi,jikalau cara pemakaian itu mengikut spesifikasi yg betul dan tidak menjadikan ia sebagai alat tersebut semata-mata sebagai bahan  utama hiasan ia adalah tidak patut digunakan untuk lelaki. Mungkin ia nampak agak tidak patut kan? Blogger setuju dengan statement berikut, pakai boleh, tetapi mengikut kesesuaian tempat dan fungsi yg tertentu bagi memudahkan si pemakai. Contohnya ketika bersukan, sukan bola sepak,pingpong,badminton dan sebagainya,memerlukan kosentrasi yg tinggi semasa bermain. Oleh itu, fungsi cekak ini digunakan bagi keselesaan para pemain. Ia bukan tujuan untuk mengikut perilaku atau personalitu perempuan semata-mata, tapi digunakan utk KESELESAAN. Kita ambil contoh pemain bola di bawah ini.

Beckam-7
Tidak asing lagi,semua orang mengenali Beckam, pemain bola yg terkenal dengan tendang 'free-kick' yg bahaya. Beliau sendiri menggunakan cekak ketika bermain bagi menjaga kosentrasi ketika mengambil sepakan percuma dan tendangan sudut penalti.


Pemakaian perlulah betul? 
Ya! Betul sama sekali..pemakaian yg betul perlu dipraktikan ketika memakai cekak rambut, terutamanya bagi lelaki. Jangn memakai seperti bapok,pondan and sama waktu dengan nya. Lihat gambar di bawah .
 Sekadar gambar hiasan( jangan tiru aksi ini)





5 Sebab Perempuan tidak setuju lelaki memakai cekak
 maklum balas seorang perempuan(kak siti bukan nama sebenar)



1.xkacak laki pki cekak
2. bukan aksesori lelaki
3.xdpt bezekan antare lelaki and perempuan
4. takut cekak abh bile pmpuan nk beli n pakai
5. In conclusion,nape laki nk pakai cekak??alangkah indahnye   jike  dikepale anda dihiasi songkok or ketayap or serban..  

3 sebab lelaki memakai cekak rambut

1.Untuk mengelak kerimasan
2. menambah keselesaan ketika bersukan ataupun belajar
3. menjaga struktur rambut agar kekal sihat dan tidak gugur ke bumi 

Maka, anda sendiri perlu bijak menilai sendiri, bagaimana,mengapa, dan bila untuk menggunakan fungsi cekak sebenarnya, Kalau dah pakai cekak rambut, bolehlah kita belajar silat cekak pulak.hahaha.tq




Antara Koleksi Lelaki pemakai cekak 


 A.J


 B.A.G.O.K 
I.J.A.M
 
Ronaldinho

p/s- saya pakai semasa bermain badminton.
 



4 comments:

  1. haha.. terbaek bro.. aku ingatkan pakai cekak haram.. HAHA..! aku pun pakai cekak masa bekerja.. rimas ahh rambut panjang kerja.. haha..!

    ReplyDelete
  2. @Posok momogun


    hehe..kalau bro setuju..say stylobrader! hehe..yg penting niat kita tu kn..hehe..pkai jgn xpkai..gudluck!

    ReplyDelete
  3. pakai cekak supaya nampak lebih kemas yang mana rambut panjang... gua pun layan cekak rambut nie..lagipun, rambut wanitakan aurat? time biler pakai cekaknya? lagipun, lelaki pakai cekak, sytle lain...

    ReplyDelete
  4. perempuan jangan pakai seluar la..nampak mcm jantan. LOL

    ReplyDelete