5 Tips Paling Cepat untuk Kuruskan badan


Kau bising apa aku gemuk?  Bukan kau yang gemuk dogoi, aku gemuk aku bukan kacau periuk nasi mak bapak kau pun, aku gemuk pun badan aku still tough! kata budak di atas kepada stylobrader! Ceh!!

Pagi indah, pagi Jumaat yang penuh barakah, selepas breakfast terasa rajin pulak stylobrader nak menulis entry terbaru untuk orang gemuk serta orang kurus jugak. Untuk orang-orang yang gemuk anda masih ada peluang untuk kurus, dan kepada yg kurus tu, jangan fikir sampai mati kau akan kurus, ada jugak orang kurus berpenyakit! haha! ingat tu kurus keding!

Orang kurus keding sesuai pakai skinny!


Sebelum tersasar jauh daripada matlamat awal, stylobrader nak habaq mai, nk cerita dan luahkan sikit sahaja, cara atau petua nak kuruskan badan paling stylo pada abad ini.

Terpulang nak ikut atau tidak cuma nak kasi badan korang stylo sedikit daripada yang asal dulu..hihi


1) Makan 5-7 hidangan kecil berbanding tiga hidangan besar.

 Sesetengah orang jenis pelahap dan nak jimat masa, dorang ingat dengan makan dengan kuantiti yang banyak dalam satu satu masa tu baikkah untuk kesihatan..oh! tidak!! makan sedikit tapi kerap itu adalah lebih stylo ok!

2) Minum air mineral
Sesetangah umat manusia sekarang ni, paling malas nak minum air minerel, mereka lebih suka minum teh tarik. korang lepak kat kedai mamak ke, order je air suam atau belilah air minerel lebih murah lebih menyihatkan. Biarlah orang ckap x stylo minum air suam, cakap kat mereka2 tu, kalau hangpa nk mati cepat minum la air manis byk2..haha! Air tidak mengandungi apa-apa kalori dan tidak boleh menambahkan berat badan untuk jangka masa panjang. Tetapi elakkan pengambilan garam berlebihan kerana ia akan menambah takungan air dalam badan anda.

3) Senaman

Senaman sebenarnya tak wajib sangat pun, tapi dengan senaman boleh mempercepatkan lagi proses nak bakar lemak you all tu taw!! hihi. Senaman bukan hanya bergantung kepada kuantiti tapi yang paling penting adalah kualiti senaman anda. Pastikan anda mahir dalam persediaan dan pelaksanaan senaman anda. Kalau tidak pasti, dapatkan panduan yang bernas daripada mereka yang mahir.

4) Pil cepat kurus?

Pil paling ramai dalam kajian stylobrader menggunakan alternatif untuk kuruskan badan. Memang ada benarnya boleh menguruskan badan, tapi carilah yang paling mustajab dan mendapat pengesahan daripada WHO OK! (World Health Organization) Tapi, sekarang tengah tip top Dr Rozmey punya produk! hehe


5) Exercise bersama Orang Tersayang
  Exercise sendiri pun okay, cuma bersama orang yang tersayang, barulah kita konsisten taw..hehe

6) Sebelum makan, haruslah minum terlebih dahulu supaya anda tak makan dengan banyaknya
 Perut kembung dengan air, so xla kita makan banyak..haha

7) Guna cara semulajadi
Last sekali stylobrader xnak tulis  dah, nanti tulis banyak, bukan korang nak follow sangat. CARI SENDIRI OK!




Follow taw, kalau xmaw follow macam saya! haha


6 comments: